Všeobecné obchodné podmienky
-
Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzťahy medzi prevádzkovateľom internetového obchodu (ďalej len "Prevádzkovateľ") a kupujúcim (ďalej len "Kupujúci") v súvislosti s nákupom tovaru cez internetový obchod.
- Prevádzkovateľ: Ing. Martin Kováčik, so sídlom: 92701 Šaľa, L. Novomeského 769/18, IČO: 52481166, Zapisaný v živnostnenskom registri OÚ Šaľa, č. 450-14841, Kontaktné údaje: tel: +421 910 553 932, mail: tangl.art.info@gmail.com
- Kupujúci: Fyzická osoba, ktorá používa internetový obchod Prevádzkovateľa, ktorá nakupuje tovar alebo služby a pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci s Kupujúcim.
-
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
-
Kupujúci si vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej v internetovom obchode. Tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo "Pridať do košíka", vyplní objednávkový formulár (e-mail a doručovaciu adresu v prípade kúpy tovaru), zvolí si počet produktov a vyberie spôsob doručenia a platby. Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Pri odoslaní objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a spracovaním osobných údajov.
-
Zmluva vzniká odoslaním objednávky Kupujúcim a jej prijatím Predávajúcim. Po prijatí objednávky je Kupujúcemu na jeho zadanú e-mailovú adresu zaslané potvrdenie o prijatí objednávky, ktoré obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaj o cene tovaru a náklady na doručenie(poštovné), spôsob platby, údaje o mieste doručenia tovaru, fakturačné údaje a prípadne ďalšie informácie. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí a potvrdení objednávky Kupujúceho (obsahujúceho špecifikáciu tovarov a služieb) dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy.
- Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.
- Zmluvné strany sa dohodli, že informácie o priebehu spracovania objednávky budú zasielané Kupujúcemu vo forme e-mailových správ.
- Na e-mailovú adresu Kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
- Kupujúci môže zrušiť objednávku v prípade, že ešte nebola systémovo vybavená. Vtedy Kupujúci bezodkladne kontaktuje predávajúceho. Ak už bola objednávka zaplatená, peniaze budú vrátené Kupujúcemu najneskôr do štrnástich (14) dní na bankový účet, z ktorého bola platba obdržaná. V prípade, že Kupujúci uskutočnil platbu kartou sa môže táto doba predĺžiť kvôli postupu banky.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku ak nie je schopný dodať tovar, alebo služby, ak Kupujúci do stanovenej lehoty nezaplatí sumu za objednávku, ak Kupujúci využije chybu v systéme vo svoj prospech, alebo ak v objednávke bude uvedená zjavne chybná Cena v dôsledku technickej chyby. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do štrnástich (14) dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na bankový účet, z ktorého bola platba obdržaná.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa
-
Cena
- Všetky ceny tovaru sú uvádzané ako konečné, vrátane príslušnej DPH vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky, avšak nezahŕňajú cenu služieb (napríklad dodania tovaru, balného a podobne).
- Konečná cena je uvedená v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním objednávky, obsahuje DPH a prípadné ďalšie dane a poplatky (balné, poštovné), ktoré musí Kupujúci zaplatiť na získanie tovaru alebo služby. Túto cenu nie je možné jednostranne zmeniť predávajúcim.
- Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení konečnej ceny a zaslaná na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke.
-
Dodacie podmienky
-
Predpokladaný termín doručenia je uvedený v e-maile s potvrdením objednávky..
-
Miesto a spôsob dodania
-
Tovar Predávajúci posiela formou balíka.
- Bližšie informácie o možnostiach doručenia: Možnosti dopravy.
- Predávajúci sa zaväzuje dodávať tovar bezodkladne, najneskôr však do 30 dní, pokiaľ nie je uvedené inak.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar na dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie.
- Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak Kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si Kupujúci tovar neprevezme a tovar sa nám vráti späť, má Predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od Kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru (Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky - poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru). Opätovné doručenie zásielky nie je možné. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne udanou adresou Kupujúceho. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím v mieste dodania. Prevzatím tovaru prechádza na Kupujúceho rovnako zodpovednosť (nebezpečenstvo) za náhodnú skazu a náhodného zhoršenie stavu prevzatého tovaru.
-
Spôsob platby
- Kúpnu cenu Kupujúci zaplatí Predávajúcemu platobnou kartou.
-
Záručná doba
- Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba dvadsaťštyri (24) mesiacov, v prípade použitého tovaru a tovaru z bazáru najmenej dvanásť (12) mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru Kupujúcim.
- Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí namiesto záručného listu e-mailom zaslaný doklad o kúpe (daňový doklad - faktúra).
- Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie.
- Za vadu nemožno považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu, najmä ak:
- vada vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia alebo nesprávneho používania či nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania,
- vada vznikla v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený,
- vada vznikla v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
-
Reklamácie a vrátenie tovaru
- Predávajúci sa zaväzuje, že Tovar dodá v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
- Kupujúci má právo na výmenu, vrátenie a reklamáciu tovaru.
- Reklamácia sa musí podať písomne e-mailom na kontaktnú adresu Predávajúceho, pričom Kupujúci musí ako prílohu priložiť vyplnený Reklamačný formulár.
- Reklamačný formulár je možné stiahnuť tu: docx, pdf.
- Reklamačný formulár obsahuje adresu, na ktorú je potrebné zaslať Tovar, na ktorý sa uplatňuje reklamácia/vrátenie.
- V situácii, keď je Tovar potrebné zaslať Predávajúcemu, koná Kupujúci tak, aby bol Tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý Tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu Tovaru.
- Kupujúci musí zaslať Tovar späť Predávajúcemu v pôvodnom obale.
- O výsledku reklamácie bude Kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom.
- Predávajúci odporúča Kupujúcemu tovar zaslať doporučene a/alebo ako poistenú zásielku. Doklad o zaslaní je podmienkou vybavenia prípadnej požiadavky Kupujúceho v prípade, že zásielka nebude predávajúcemu doručená a tak si Predávajúci nie je schopný túto skutočnosť overiť (uskutočnenie zaslania týmto spôsobom v presne vymedzenej sume).
- V prípade oprávneného uplatnenia reklamácie má Kupujúci nárok na vrátenie peňazí.
- Reklamácie vrátane odstránenia poruchy musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Pokiaľ Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
-
Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku v lehote štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru.
- Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. V prípade, že sa objednávka Kupujúceho nachádza vo fáze, kedy ju už nie je možné technicky zrušiť (v zmysle bodu 1 článku X týchto obchodných podmienok) a bude odoslaná, má Kupujúci právo objednávku neprevziať. Neprevzatá objednávka bude vrátená Predávajúcemu, ktorý Kupujúcemu vráti peniaze do štrnástich (14) dní odo dňa doručenia objednávky.
- Kupujúci môže využiť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred vybavením objednávky. Vtedy je potrebné, aby tak informoval Predávajúceho e-mailom alebo telefonicky.
-
Odstúpenie od zmluvy po doručení tovaru musí kupujúci urobiť sa musí podať písomne e-mailom na kontaktnú adresu Predávajúceho, pričom Kupujúci musí ako prílohu priložiť vyplnený Formulár pre odstúpenie od zmluvy.
- Formulár pre odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť tu: docx, pdf.
- Formulár pre odstúpenie od zmluvy obsahuje adresu, na ktorú je potrebné zaslať Tovar, na ktorý sa odstúpenie od zmluvy uplatňuje.
- Predávajúci odporúča Kupujúcemu tovar zaslať doporučene a/alebo ako poistenú zásielku. Doklad o zaslaní je podmienkou vybavenia prípadnej požiadavky Kupujúceho v prípade, že zásielka nebude predávajúcemu doručená a tak si Predávajúci nie je schopný túto skutočnosť overiť (uskutočnenie zaslania týmto spôsobom v presne vymedzenej sume).
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok musí obsahovať informácie požadované k vybaveniu požiadavky, najmä identifikáciu Kupujúceho prostredníctvom čísla objednávky a e-mailovej adresy zadanej v objednávke.
- V situácii, keď je Tovar potrebné zaslať Predávajúcemu, koná Kupujúci tak, aby bol Tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý Tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu Tovaru. Zároveň v Kupujúci musí zaslať Tovar späť Predávajúcemu v pôvodnom obale.
- Kupujúci nezasiela tovar Predávajúcemu na dobierku, takto zaslaný tovar nebude prevzatý.
- Predávajúci pri odstúpení od kúpnej zmluvy v plnom rozsahu vráti Kupujúcemu zaplatené plnenie za tovar a všetky s tým súvisiace služby.
-
Ochrana osobných údajov
- Prevádzkovateľ je povinný chrániť osobné údaje Kupujúceho v súlade s platnými právnymi predpismi a zákonom o ochrane osobných údajov.
- Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané výlučne na účely realizácie objednávky a komunikácie s Kupujúcim.
- Kupujúci berie na vedomie, že je povinný Predávajúcemu poskytnúť osobné údaje v správnej a pravdivej forme a je tiež povinný informovať Predávajúceho o každej zmene svojich osobných údajov. Kupujúci potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré poskytol, sú správne.
- Viac informácií o spracúvaní a ochrane osobných údajov nájdete na Ochrana osobných údajov.
-
Zachovanie mlčanlivosti
- Kupujúci je povinný bezpodmienečne zachovať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sú mu sprístupnené v súvislosti s dodávkami od Predávajúceho a ktoré môže považovať s ohľadom na okolnosti jednoznačne za obchodné alebo firemné tajomstvo a ktoré majú byť zachované ako dôverné, s výnimkou informácií, ktoré sú známe z verejných zdrojov.
-
Záverečné ustanovenia
- Všetky dojednania medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa spravujú platným právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z platných všeobecných záväzných právnych predpisov.
- Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináležia Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez písomného súhlasu Predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
- Kúpna zmluva je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
- Znenie obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia nasledujúcich zákonov:
- Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“);
- Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. (ďalej len „Zákon o elektronickom obchode“).
- Zákon č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“);
- Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“);
-
Dozor nad dodržiavaním povinností Predávajúceho voči spotrebiteľovi vykonáva je Slovenská obchodná inšpekcia, konkrétne pracovisko:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dohľadu
nr@soi.sk
tel. č. 037/772 02 16
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 3. 4. 2024.